Každá reakce spokojeného ale i nespokojeného pacienta či návštěvníka je pro nemocnici velice důležitá. „Prosíme neostýchejte se nám napsat klidně jen pár slov ‚líbilo se nám to a to‘ / ‚nelíbilo se nám to a to‘. Každý pozitivní vzkaz udělá radost, dokazuje zdravotníkům, že jejich práce má smysl, a tím je motivuje, aby ji dál dělali naplno a srdcem. Kritické připomínky, pokud jsou jasně popsány, nám naopak pomáhají zjistit případná slabá místa a hledat způsoby, jak je řešit nebo jak komplikacím předcházet,“ doplňuje mluvčí nemocnice.
Kde najít formulář pro refrence?
Formulář Reference se objevuje jako růžové okno ve spodní části každé webové stránky na internetu nemocnice. Jeho přímá adresa je www.horazdovice.nemocnicepk.cz/reference. V horní části této stránky je formulář pro zaslání vzkazu a pod ním pak už zveřejněné některé reakce pacientů, kteří dali svolení k jejich uveřejnění. Náležitosti formuláře jsou jméno, příjmení a mailový kontakt, přičemž ale příjmení a kontakt nebudou u zveřejněných vzkazů viditelné. Dobrovolné je vyplnění města či obce bydliště a mobil. Kontakty slouží nemocnici pro případ, že by bylo potřeba se autora vzkazu na cokoli doptat.
Pacient může přidat jako hodnocení počet srdíček (5 – nejlepší, 1 – nejhorší), vybrat si téma k němuž se vyjadřuje, jako je třeba porodnice, chirurgie, strava, dotaz, a dále napsat samotný vzkaz. Může mít až 700 znaků. A v závěrů označí, zda nemocnice smí jeho vzkaz zveřejnit (vždy bez přímé možnosti identifikace) či nikoli.
Zveřejnění vzkazů po souhlasu
Zveřejněné vzkazy se objeví ve stránce referencí a filtrované dle jednotlivých pracovišť také ve stránce jednotlivých oddělení. „Samozřejmě každý vzkaz také předáváme na dané pracoviště, aby se s ním adresáti mohli seznámit,“ doplňuje Kokoška.